Thursday, June 28, 2012

Thinking

Assalamualaikum,

Hi There,
Just THINKING
 What Should I Post..
What Should I Share..
What Should I Made..
 
THINKING
THINKING
THINKING

LOL
 

Hahahahaha
Actualy nothing to do
but don't have any to share yet.. 
:p
 
 
 
Happy Thinking
AM

Wednesday, June 27, 2012

Just Another Blog: AMessage!!

Assalamualaikum, 

DearAll, Since AM a Bloger Freak, aka BANCI BLOG
So this is my another blog, Will be Share all My Mess and how i could handle it.
How AMess Could be AMessage
How I deliver my Mess to be AMessage
And others tips maybe could work for you..

All from my experience, and i just lear to be better everyday for me, for everyone near me 
and for all that i could share it!!

Please kindly visit my AMessage Blog..
AM-Message Blog

Happy Sharing



Enjoy
.AM

Friday, June 22, 2012

DIY: Making Shawl to Outer

 Assalamualaikum,

A few month a go i have posted about "I Love To Play with Scarf" now i'll show you How is it.

DIY: Making Shawl to Outer
(To Various Style)

This is it..


 The Thing You Need:
Pashmina Shawl
Brooch
 
I wore Orange Cotton Coth Pashmina From Such!




And This Is The Various Style You Can Made
You Can Apply to Your Style
Choose one as you like or Maybe All ;)

Style 1
 Style 2
 Style 3
  

Style 4

Style 5

Style 6
 

All Look :)

Okay, hope you like it and work for you..
hope you try it at home and if you don't mind send me the feedback (by mention the pick to @DHILAwibi), i would be happy to know it :D

 Happy Trying.


Cheers.
AM

Not allowed to copy & paste photo without permission.
Copyright of .AM Blog

Thursday, June 21, 2012

My Hijab Story

Assalamualaikum,

i've tell you that i had send my hijab story to streethijab.com and they share it to they blog. But, lately i think why i don't post in my blog to, so hope my story could inspired some of you from all over the world who drop here and read this.

And this is my story..
(i wrote in Bahasa)
Enjoy Reading :)

Saya mulai menggunakan Hijab sejak 26 Maret 2007. Saya ngga tau ini bisa terbilang “lama” atau “baru”, yang jelas menurut saya ini termasuk terlambat. Ya walaupun sebenarnya tidak ada kata terlambat untuk memulai sesuatu yang baik.

Saya mulai menggunakan hijab tepatnya 4 bulan setelah meninggalnya almarhum papa saya, orang yang paling ingin melihat saya menggunakan jilbab sejak saya masih duduk di bangku SD. Beliau orang yang selalu mendukung saya untuk menggunakan Hijab, tapi beribu alasan saya berikan dan menolak menggunakan jilbab pada saat itu. Alasan apa saya yang saya berikan? Tentunya alasan standar pada umumnya, sama dengan kebanyakan teman-teman yang masih berat untuk menggunakan Hijab.

Alasan saya yang paling pertama saya lontarkan: Ah belum ada bajunya pah, belum lengkap. Belum ada bajunya, belum lengkap, masih banyak yang pendek, pendek nanti aja kumpulin baju dulu. Bajunya ini bajunya itu dan bla bla bla. Padahal kalau dipikir-pikir sekarang, ya tentulah belum lengkap, ya tentulah ga akan lengkap-lengkap karna saya tidak memakai pakaian muslim. Yang saya butuhkan, yang saya beli pada saat itu tentu pakaian yang saya pakai yang saya butuhkan yang saya senangi. Nah kalau saya masih memakai pakaian yang pendek bagaimana saya bisa menyenangi, membutuhkan pakaian-pakaian muslim yang panjang? Tentu saja saat berbelanja ke toko akhirnya yang dibeli pakaian pendek lagi pakaian pendek lagi. Pada akhirnyal niat mengumpulkan pakaian muslim akan menjadi nomor kesekian. Ah nanti aja, kan belum pakai kerudungnya.

Alm Papa Menjawab: Iya nanti dibeliin..

Saya lontarkan lagi alasan berikutnya: Nanti ah masih malu hatinya juga belum “bener”, kelakuan belum bener malu pah kan kerudungin dulu hatinya baru badannya.. padahal kalo dipikir-pikir sekarang emang kelakuan saya seburuk itukah, untuk alasan untuk “tidak berkerudung” dulu sepertinya saya telah meng”underestimate” diri sendiri, menjudge diri sendiri sepertinya saya tidak pantas menggunakan Pakaian cantik yang menutupi aurat saya. Sedih sekali kalau membayangkan sekarang ini.

Papa Cuma tersenyum,

Saya melanjutkan melontarkan alasan lain:

Masih pengen rambut dipotong bermodel-model, loh memangnya kalau sudah berjilbab apa tidak bisa rambutnya bermodel-model. Tentunya masih bisa. Tapikan tidak ada yang lihat. Loh mau dilihat siapa? Itukan aurat. Trus kalau orang liat apa keuntungannya buat saya? Apa sudah yakin rambut saya yang bermodel-model itu bagus menurut orang?

Masih pengen pakai baju bermodel-model. Memang pada jaman saya pakaian berjilbab itu identuk sekali dengan “cupu” (bahasa anak sekarang). Sebenarnya masalah berpakaian wanita muslimah kan dituntut sederhana. Buat kebanyakan wanita memang fashion penting, penampilan harus tetap terjaga. Kembali lagi, itu bagaimana kita pinter-pinternya mematch baju-baju dirumah. Positifnya sebenarnya saya jadi sepert dituntut lebih “kreatif” dalam berpakaian. Apalagi jaman sekarang. Kalau saja Hijab fashion “hari ini” sudah ada dari sejak dulu sewaktu saya masih sd atau smp atau sma, tentunya tak ada lagi alasan a-i-u-e-o yg menahan. Jilbab fashion skarang sudah semakin trendy dan stylish. Ah padahal saya bukan orang yang terlalu fashion minded juga, tapi kenapa hal ini juga dijadikan alasan? (Kalau memikirkan sekarang… tapi yasudahlah kan sekarang sudah pakai.

Akhirnya waktu berjalan terus, saya lulus smp, sma, kuliah, bekerja dan almarhum papa saya meninggal saya masih belum menggunakan kerudung dan akhirnya pada suatu saat ada keinginan begitu kuat dari dalam diri saya untuk segera menggunakan jilbab.  Hari itu saya dan mama jalan-jalan ke Pasar Baru dan kami melewati toko yang menjual kerudung. Akhirnya pada saat itu saya berhenti dan beli kerudung di toko itu. Saya masih ingat saya membeli 2 buah kerudung bergo bewarna hitam dan putih dan 1 buah pashmina berwarna putih. Pada saat itu juga di toko itu saya langsung memakai kerudung pashmina saya, walaupun saya masih kaku memakainya, belum begitu rapih, tapi rasanya senang sekali pada waktu pertama kali menggunakan kerudung. Kebetulan pada waktu itu saya menggunakan baju tangan panjang jadi seperti kebetulan yang sudah di atur.

Jujur saja saya bukan orang yang paham agama banget, saya pun masih blm hapal ayat mana yang mewajibkan seorang muslimah menutup auratnya dan berjilbab. Yang pasti saya tahu menggunakan Jilbab dan menutupi auratnya itu wajib bagi setiap muslimah. Dan saya yakin sebenarnya pemikiran dasar ini sudah ada disetiap teman-teman muslimah.

Dan semakin hari semakin kesini saya melihat dan mengambil hikmah banyak sekali sisi positif yang saya dapat menggunakan jilbab dari pada saat pertama kali saya menggunakan jilbab sampai saat ini. Dan saya yakin hal ini pasti dirasakan juga oleh teman-teman muslimah yang menggunakan hijab dan saat-saat pertama menggunakan hijab. 

Pertama, paling dasar banget, semua yang menggunakan jilbab tentu saja 100% menjadi jauh lebih cantik.

Kedua, pada saat pertama kali menggunakan jilbab semua orang memberikan selamat. Yang menurut saya artinya mereka turut senang kita berjilbab. Dan dengan kata lain berjilbab itu menyenangkan hati ornag, hati orang2 yang kita sayangi, yang sayang sama kita, orang tua, saudara, teman, pacar, suami. Siapa yang tidak senang? Pasti semua senang. Dan yang paling utama adalah Menyenangkan Allah SWT.

Ketiga, Dilindungi dari pandangan-pandangan nakal, ucapan-ucapan jahil. Orang-orang menjadi lebih segan dan menghargai wanita berjilbab.

Dan semakin saya sadari semakin hari alasan-alasan dulu yang saya lontarkan itu menurut saya alasan yang dibuat-buat, alibi saya. Menurut saya karna memang belum ada niat, kalau sudah ada niat pastilah tidak perlu alasan-alasan seperti itu, dan saran saya buat teman-teman yang sudah mempunyai niat berkerudung segerakanlah niat baiknya.  Ini sekedar sharing pengalaman saya buat teman-teman yang belum berjilbab (dengan bukan maksud menggurui tentunya):

Untuk alasan Pakaian. Jangan tunggu sampai pakaian terkumpul penuh. Dijamin pakaian yang ditunggu ga akan kekumpul-kumpul. Semuanya mengikuti, begitu pakai jilbab tiba-tiba baju panjang dan jilbab dilemari asalnya cuma 2 jadi 12. Terbukti pengalaman saya. Saya pertama kali Cuma beli 2 kerudung bergo dan 1 kerudung pashmina saja baju panjang juga tidak beli. Tapi entah dari mana saja itu datang. Namanya rezeki dari mana saja, kalau niat baik, lalu kita ikhtiar insyaallah semuanya ada. Bukan soal berjilbab saja ini terbukti di hal yang lain kan?

Untuk alasan Kelakuan dan Hati. Katanya begini: Jilbabin dulu hati dan kelakuannya baru fisiknya. Menurut saya terbalik. Jilbabin dulu fisiknya, hati dan kelakuan secara otomatis mengikuti karena malu dengan jilbab yang digunakan. Kalau tidak berjilbab tidak akan malu-malu. Dan akan terus begitu dan akhirnya waktu yang ditunggu-tunggu untuk menggunakan jilbab tidak akan pernah datang, ya atleast itu bakalan lama.

Untuk alasan Model baju jilbab yang kuno? Sekarang sudah jauh sekali berubah. Wanita berjilbab sekarang semakin gaya. Jadi berjilbab sekarang bukan saja semakin cantik tapi semakin gaya :)

Kembali lagi mengingat alm papa saya, beliau tidak pernah memaksa saya untuk berjilbab, tapi beliau juga tidak pernah menyerah untuk menyuruh saya menggunakan Hijab. Setiap ada kesempatan selalu mengajak saya untuk berjilbab. Tapi ya selalu dengan jawaban yang sama dan untuk menyenangkan hati beliau saya hanya menjawab: Iya pah nanti ya kalo udah siap, pasti pakai kok. Iya memang akhirnya saya pakai. Saya siap untuk pakai, tapi setelah beliau sudah tidak ada lagi, sudah tidak bisa melihat lagi. Menyesal? Tentu saja saya menyesal dan sedih. Keras hati, keras kepala, tidak membuka diri dan belajar bahwa sebenarnya banyak hal positif untuk seorang wanita ketika dia menggunakan Jilbab. Saya merasa terlambat. Tetapi tentunya kembali lagi tidak ada terlambat untuk memulai sesuatu yang baik. Dan jangan pula menunda-nunda sesuatu yang baik. Selalu ada hikmah disetiap kejadian apalagi hal yang postif .

Dan Alhamdulillah saya bersyukur sudah berjilbab dan istiqomah sampai saat ini. Semoga cerita saya dapat menginspirasi teman-teman lainnya yang belum menggunakan hijab, yang sudah mempunyai niat untuk berjilbab, semoga semakin dimantapkan hatinya, Aamiin..

Semoga kita semua mendapat berokah, lindungan dan ridho dari Allah SWT, Aamiin.

I LOVE BERHIJAB, I Love to covered my "aurat" coz Allah SWT Love it. And I'M 100% BEUATIFUL with MY HIJAB.

How About You?

With Love
AM



Wednesday, June 20, 2012

Quote Of The Day

"Creativity is not the finding of a thing, but the making something out of it after it is found."

James Russell Lowell


Tuesday, June 19, 2012

Traveling Tips for Hijabers

Assalamualaikum,

Do you love traveling? I do. And for hijabers there are an issue that traveling is complicated (aka. Ribet) because you must bring a lot of thing for you hijab stuff. well, as you know. Women, they want it look good, pretty and perfect all the time, in every condition, everywhere. What you wear it must matching for each stuff, between the pashmina and the inner, Pashmina and the clothes, the top and the pants or skirt, and the the shoes, the bag and bla bla bla.. i think this is really complicated right? are you?

I have also gone through similar hassles when i was went to Singapore. I have been in singapore for 3 days only. Yea 3 days, only 3 days, but i felt it like gonna be 3 weeks, so i want bring all stuff even i don't need that. hahahaha. No, no, but i think its gonna be so complicated if do that way, while you went by your self, must brought your suitcase by your self, no hubby just me and nova, i couldn;t let nova brought my suitcase of course, so i just make it simple by choose "THE RIGHT" thing that must i bring with me in my suitcase.
 This is some tips for the traveling:
- For model of the clothes, choose a top-down clothes so you can mix and match. For example, the first day wearing a pair of A, then on the third day of wearing pants that are the same but different tops.


- Basic color of the main options, or the soft colors to more easily mix and match

 
 
- Choose the pasmina color which can match with all clothes that you bring with. For excample Grey, Black, Brown. Choose the basic color for safety.


- Choose clothing with shirts or cotton material, other than light, if the aim to Singapore (like me) is more suitable.


- For Shoes, Flatshoes it the best choice for traveling. You can choose sneakers too if you want, or maybe wedgest with the short heels.


-For night (sleep) only bring one pijamas with the slighty fabric of course so it will not take place in your suitcase.


Ok, Hope my post can give you some option what will you bring with when you've traveling.
Happy Traveling

Cheers
AM
Not allowed to copy & paste photo without permission.
Copyright of .AM Blog

Featured: SteetHijab.com

Assalamualaikum,

Did You Know StreetHijab.com, thats a blog belong by Dhatu Rembulan. Well, as ussual i has my blogwalking and drop there. I saw there a lot of Hijab Story from many girls around indonesia. So i'm interesting to sent mine too. And i was so happy when know that my story posted by Mba Dhatu on her Blog. Thank you so much Mba Dhatu to shared my story, hope my story give an inspiration to other girl for using their Hijab too.

Wanna read my hijab story? Klik Here
My Story


Cheers,
.AM

Thursday, June 14, 2012

On The Way Home

Look to the girl next to me, she was so tired
and we will back to BANDUNG


*photo candid from the next bus

  cheers,
.AM

Not allowed to copy & paste photo without permission.
Copyright of .AM Blog

Segitiga


Segitiga seperti Hati,
Hati biasanya menunjukkan Cinta
tapi hati-hati jangan sampai ada Cinta Segitiga


Cheers,
AM


Not allowed to copy & paste photo without permission.
Copyright of .AM Blog

Wednesday, June 6, 2012

Feedback: Hijab Tutorial

Assalamualaikum, 

Last night i've metioned by this ladies, and so surprise and of course very glad to know she wear jilbab paris style  from my hijab tutorial. Very glad because well, she said i gave her an inspirastion (thank youu) and it's mean my tutorial are work for her and hope for others too;)

Thank you dear for you feedback to me..
*kiss n hug



Cheers,
.AM

Monday, June 4, 2012

HFW Day 7 - Style Crush

Assalamualaikum,

Finally now we in the last day of Hijab Fashion Week.
Day 7 - Style Crush: Choose an HFW participant's style to try out with your own clothes! Show us which participants inspired you, or mirror a style that you mightnever have tried before.

From all HFW participant's i choose them. I love their style.
I think they are so cool.


 #1 style From Haina - Muslim Street Fashion

She's a mom, I love her style. She is the coolest mom i ever know. hihihi.
in my humble opinion Haina is funny girl, humble, cheerful and friendly.

 I think as mom we should still keep up our appearances.
Keep beautiful and stylish ;) 

And i crushing so much with her style on this pic.
With stripe t-shirt, harem pants, flats shoes, and vintage bag (suitcase .red)

AM i as cool as her?

Hope soo :D




I wore:
Stripe t-shirt (Unbranded)
 Harem Pants (347)
Post Bag (New Look)
Shoes (Lower East Side)

 #2 style From Nuraina - Emantipation of an Introvert
Know Nuraina from Blogwalking, and so happy when i know i join HFW May 2012, so i choose her because i lover her style. very simple but stylish.

Nuraina style shown an energy girl, creative, smart, friendly simple shown the feminism.




I wore:
White t-shirt (Unbranded)
Jacket (Color Box)
Ribbon Skirt (Queenaya)
Shoes (New Look)


 #3 style From Laila - Something like This Laila
Laila, young girl, i though :). Known her from this event and i show her for the first time at her blog posting on day 1 of hfw. And i really love her style. Boys look but still look feminim. Energic, cool well i crushing so much..


 
 
I wore:
Jacket (Unbranded)
T-Shirt (Borrow from Husband)
Pants (Novel)


Okay, after all, i just wanna to say. I love this event. Meet me with all girl from all over the world.
Share and learn much fashion things, and they are really really inspired.

This is the last day, i really enjoy and have fun joined this event, while i had a couple day lated to posted but hope my style would inspired you too.

I just can't hardly wait for the next event from HFW.

 Ok guys,
See you again.
Keep in touch yaa..


Cheers and love
.AM


P.S
I took the from their blog, hope they are don't mind
Thank you guys, you all inspired me ;)


Not allowed to copy & paste photo without permission.
Copyright of .AM Blog

HFW Day 6 - Date Night

Assalamualaikum, 

Hohoho.. this is Are Late too..
i'm so sory.. :(

Day 6 - Date Night

I dont know how much "Date Night" we have been throught it together, after 7 years of dating, and married four years we never missed our "Date Night",  Go to the Movie (our favorite thing to do :D ), have a dinner or just hangout at Mall. Well, all it's just fun and we are enjoy it as our Quality Time, Our Time almost after we have a daughter, i think we need to spare a time just for both of us. 
"Our Time" = "Date Night"
  


 Actually he don't like camera,, little bit push him to saw my camera.. "pheewww!!


 
I Wore:
Grey Pinguin Top (Queenaya)
Eleanor Skirt (Queenaya)
Polka Scarf (Queenaya)
Wedges (VNC)

Have a nice day;)
Cheers and Enjoy!!
.AM
Not allowed to copy & paste photo without permission.
Copyright of .AM Blog

HFW Day 5 - Special Occasion

Assalamualaikum,

Day 5 - Special Occasion

OMG, sorry for lated posted. 
Hope not to late for the partisipation

Special Occasion when i can met my friends, old friends who had not met for each because of our busy.

Meet my school friends at School Reunion is a Special Occasion for me ;)




I Wore:
Mocca Hodiejah by Queenaya
Piled Skirt By Queenaya
Cardigan Unbranded
Clutch Bag By Belagio



Have a nice day;)
Cheers and Enjoy!!
.AM
 
 
Not allowed to copy & paste photo without permission.
Copyright of .AM Blog


Friday, June 1, 2012

HFW Day 4 - Travel Destination

Assalamualaikum,

woww.. i hope this post are not too late. 

Day 4: Travel Destination 

 The place i want to go if i have my vacation is Bangkok. Try all Bangkok culinary, visit the traditional place and buoyant market.. wow,, that kind of fun i think and because Bangkok is Hot so when i've my vacation i will wear "T-shirt Thing" all about t-shirt fabric from top to toe.. upss not the shoes of course and of course for shoes i will use My Flat Shoes, the best thing for traveling.. :)






I wore:
Pinguin Top (Queenaya)
Romusha Pants (Queenaya)
Pashmina Shawl (Queenaya)
Shoes (Queena)



Cheers,
.AM